fredag 31 december 2010

Hundmål för 2011

Att ha kul tillsammans med Puzzel utan några krav på prestation.

Att läsa, delta som assistent på kurser, träna projekthundar och ägare för att lära så mycket som möjligt så jag kan bli godkänd hundinstruktör under 2011.

Gå minst en kurs ihop med Puzzel under året (agility).

Fortsätta träna mycket inkallningsövningar.

Att träna så jag kommer närmre målet att kunna föra Puzzel runt en hel agilitybana med hundägare och hundar som står och tittar på runt banan. J

Lära in vad som krävs för lydnadsklass 1 och på skoj påbörja inlärning av momenten.


Om vi (dvs. jag och Puzzel) får lust och tid över skriva ut rallylydnadsskyltar att öva med som variation.

Söka och hitta en valpkille som passar mig, Puzzel och resten av familjen under året. J

Lära Puzzel att kunna vänta och vila på ett och samma ställe under en kortare stund t.ex. medans jag äter middag när vi är bortbjudna hos andra. Bra också att lära in inför kurser, tävlingar, och när jag ska växla och träna med två hundar men ändå med en åt gången.

Att ta joggingturer ute i skog och mark tillsammans när värmen infinner sig J

Ja, och mål med nya valpkillen som jag hoppas tillkommer under året är  att han ska känna sig trygg, att vi alla ska trivas tillsammans med mys, umgänge, ha trevligt samt busa mycket ihop - nog så viktigt...


Jättegod julklapp.


















GOTT NYTT ÅR!!

2 kommentarer:

Pia med Mini och Doris sa...

Åh, vilken bra idé att sätta upp mål inför det kommande året! Måste jag också göra, lätt att missa att man faktiskt gör framsteg om man inte stämmer av någon gång...

Gott nytt år Maria och tack för mycket trevligt sällskap i den gröna soffan på Hundens Hus! :)

Maria sa...

Tack detsamma Pia!