torsdag 28 april 2011

Kursavslut!

I eftermiddags hade jag sista tillfället på min första vardagslydnadskurs. Det har varit både väldigt roligt och väldigt givande. Jag kommer definitivt starta upp fler kurser till hösten! Och så har jag ju en som pågår nu och kommer avslutas innan sommarsemestern.

Jag har lärt mig att ha kortare pass per tillfälle och längre tid mellan gångerna, så deltagarna hinner träna mer på "hemläxorna" de fått.

Det har varit annorlunda att hålla i gruppträning mot att träna ägare och hundar enskilt.

Jag har utökat förrådet med hundgodis som vovvar kan tycka om vilket är bra. T.ex. "poppade" kycklinghjärtan verkar kunna vara helt ok. att jobba för. Kycklinghjärtan finns att köpa i lite större matbutiker.

TACK alla duktiga deltagare och härliga vovvarna för denna gång!!

Om några dagar blir det ledighet bland bokskogarna - med mycket utevistelse och bus med Puzzel.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad kul:) Låter härligt att åka ut till skogarna! Vi åker också om två veckor upp till norrlands skogarna, ska bli så skönt. Vi får se till o träffas sen tycker jag! Kram

Maria sa...

Vi får absolut se till att träffas sedan!! KRAM

Fanny sa...

Bra jobbat! Kul att det gav mersmak! :)

Ledighet bland bokskogarna låter hur skönt som helst, hoppas ni har det bra!