torsdag 14 april 2011

Kursdags!

Yippie!! Imorgon startar jag upp min första kurs. Den kommer vara på totalt 10,5 timme, och vardagslydnad är det som gäller (både praktik och teori). Denna kurs ingår i min hundinstruktörsutbildning.

Jag har precis fått klartecken från skolan att jag får använda mig av "klickerträningens principer" och arbeta med klicker på en av kurserna som jag ska hålla, vilket jag blev väldigt glad över! Tycker det är ett bra och roligt sätt att lära in nya moment för hunden... (även för ägarna) så nu ska jag sätta mig och planera för fullt.

Ska bli riktigt spännande och kul!
Håll nu tummarna att vädret blir bra, och att alla deltagarna är friska och krya så alla dyker upp...

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Vad spännande, lycka till! Jag använde också klicker på ett par av mina projektkurser (och egna kurser) och jag tycker det är toppen! Men man får komma ihåg att det inte passar alla, och akta sig för att "frysa ut" de som det inte funkar för.

Unknown sa...

Lycka till idag! Vad skoj:) De är såå roligt att hålla kurs! De är de enda jag saknar, att hålla själva kurserna o planera inför dem är så skoj:)