måndag 13 juni 2011

Finns det hjärterum...

- så finns det stjärterum. Puzzel är förutom min bästis en alldeles underbar storebror, vilket jag tycker avspeglas i bilderna nedan. Det känns sååå bra och rätt!!

Idag fyller Tim 13 veckor och har gått upp från 4,2-4,5kg, och har ökat på höjden från cirka 28 till 30cm på en vecka.

Han har lärt sig sitt namn och är nu "inklickad". Annars är det mest bus, korta promenader och äta, sova som gäller. Ja, och så har vi åkt tunnelbana, rulltrappa och hiss ett antal gånger ute på stan vilket gått alldeles utmärkt.

Tim har en viss tendens att skälla på andra hundar när de passerar men det har minskat jättemycket mot allra första dagen hos oss. Så fort jag ser en annan hundmatar jag på med gottis så han inte hinner skälla och det verkar funka bra. Det är min första vovve med tendens till larm/skällande så jag hoppas jag lyckas arbeta ned det till rimlig nivå och att det håller i sig.

Jag försöker se till att gå ut med både Puzzel och Tim tillsammans, och även var för sig så de blir vana vid lite olika varianter redan från start.

Jag busig? Nehej... eller...


Tim växer snabbt, ny sele inköpt idag

Puzzel blir trött av att vara duktig storebror

Finns det hjärterum finns det stjärterum

 
Bästaste Puzzel
























 
Puzzel och Tim



























Jag har nu läst och recenserat de obligatoriska böckerna på hundinstruktörsutbildningen, skrivit om de raser jag fått tilldelat och om de sjukdomar jag skulle ta reda på fakta om. Nu har jag bara liiite kvar att skicka in före sommaren, och tänk det är bara två utbildningsblock kvar på utbildningen efter sommaren. Oj, vad tiden går fort. Och jag trivs fantastiskt bra...

Inga kommentarer: