lördag 25 juni 2011

Saknar ord...

Ja, detta är en hundblogg men den här gången gör jag ett undantag. Saknar ord... min käraste man och älskling har fått diagnosen non hodgkins lymfom. Ett jobbigt besked och en jobbig tid i väntan på besked har det varit/och är givetvis fortfarande.

Det enda jag egentligen vill med att skriva detta i bloggen är: var rädda om varandra och ta okända knölar på allvar och gå och kolla dem hos läkaren direkt. Mats har kollat upp detta så tidigt han bara kunnat och vi har fått/får ett extremt stöd från våran närmsta granne som visat sig forska på området. Jag tänker på grannens ord som ett mantra: Ni dvs. Vi kommer klara detta! Snälla låt det vara en sanning... pjue.

Jag använder denna blogg som en egen oas och fortsätter skriva om hundarna och hundträning, det ger mig energi. Planering av höstens kurser pågår för fullt!

Tim växer och närmar sig 5kilos strecket. Förklarligt nog kom jag aldrig iväg till uppfödaren för klippning. Men nu har jag beställt hem både en klippmaskin och en sax som jag hoppas ska komma efter helgerna. Jag har gratis klippning hos uppfödaren tills Tim blir 6månader och jag lär säkert behöva hjälp och massa tips med klippningen i början. Ska boka en ny tid så småningom när uppfödaren är tillbaks från semester.

Puzzel är en superduktig storebror och jag är så stolt över honom. Mina fina charmgossar.

Inatt anmälde jag mig till: Susan Garrett´s Puppy Peaks efter tips från Kickan Allendes. Tack för tipset! Även om "programmet" främst vänder sig till valpar så kommer jag givetvis även låta Puzzel få köra övningarna.  Det går utmärkt att låta vuxna hundar delta. Det hela kommer pågå under minst ett år... Mer om det senare.

Jag då? Jo, det är dags att planera in och framförallt starta upp joggingturerna med Puzzel igen. Tanken var att jogga i bokskogarna nere vid Torpet "sommaren", men nu blir vi kvar i Stockholm istället.

Bilder kommer i nästa inlägg.

1 kommentar:

Fanny sa...

Uch och fy, lider verkligen med er. Diagnosen säger mig ingenting men jag hoppas verkligen att behandlingen går bra och att Mats snart är frisk igen. Är det nån som fixar att gå igenom sånt här så är det ni, ni är ju så kloka och kunniga. Det gläder mig i alla fall att du orkar satsa vidare på kurser och annan hundträning!