lördag 17 september 2011

Puzzel 3år och Tim 6månader + kontaktfältsbräda

Så kommer då äntligen bilder på "födelsedagsbarnen".

Bästis Puzzel 3år.

Puzzel.

Tim 6månader, 6,9kg och höjd cirka 39,8cm.


Bästis Tim. Numer klippt av matte.

















Inga bra huvudbilder på Tim dessvärre. Han är lite rinnig om ögonen och då blir det missfärgningar under ögonen av tårvätskan. Jag hoppas vi själva ska komma tillrätta med det hela och att det ska gå över. (Har köpt in ögontvätt som jag använder). Om någon har kunskap om rinniga ögon med missfärgningar får ni gärna komma med tips. (Varit hos veterinären men de såg det inte som något större problem än så länge, utan jag får tvätta och torka torrt).

//

Just ja, så lovade jag en bild på kontaktfältsbrädan. Här kommer den. Men det säger ju inte så mycket med bara en bild på en bräda. Så nästa gång vi tränar med den (inte nu för hundarna sover) så kommer jag filma och lägga upp i bloggen. Den är i alla fall gjord av en överbliven plywoodrest jag sågade till med måtten: 120x26,5cm (30cm breda är de på riktiga hinder). Målade hela (med överbliven mysko färg som inte torkade förrän efter drygt 40timmar) så den ska hålla längre även ute i regn. Köpte 2st billiga dörrmattor på överskottsbolaget som jag klippte sönder och limmade fast. Klart!

Träningen är påbörjad med brädan i liggande läge och med en tasstarget utanför kanten. Men som sagt film kommer efter nästa träningspass.


1 kommentar:

Fanny sa...

Snygg bräda! himla smart med dörrmattorna! Ser fram emot kontaktfälts-film! ;)