söndag 4 september 2011

Tävlingsdebut

Då har det hänt!

Jag har för första gången satt min fot på en tävlingsbana med hund. Kan säga att jag trots disk och massa jättemumsiga doftfläckar (enligt Puzzel) runt banan, är nöjd över att jag åkte iväg och deltog. För er som undrar så tävlade vi i: Rallylydnad, nybörjarklass.

Jag och bästis Puzzel inväntar vår tur. Foto: Anna Ö.

Då kan man ju undra vad jag är nöjd med?
1. Att jag trots tävlingsnerver genomfört min första tävling från start till mål.

2. Att Puzzel äntligen släppte fokus på sin favvotjej Evo, och kunde ligga och   vila vid mig innan start och efter målgång.



3. Att jag fått se och varit med om hur en tävling går till.

4. Att tydligare se vad jag och Puzzel behöver träna mera på. (Nya miljöer, gräsplaner, doftfläckar, fokus, fokus, fokus, tålamod samt bli något säkrare på momenten). Gillar EM´s ord: Om man tränar, tränar och tränar så får man tur... Mer träning behövs :o)

5. Den trevliga stämningen som rådde vid Norsborgs lokala kennelklubb.

6. Att Puzzel verkligen lärt sig delar ur "burlekar" och snabbt la sig i sin tygbur på signal. Gnällde bara lite grand då jag gick iväg för banvandring.

7. Stunden i väntan på prisutdelning då vi låg tillsammans på filten i solen och bara myste ihop oss Puzzel och jag.

Och som syster yster Anna sa: Vi hade i alla fall tur med vädret! ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad kul att ni tävlat för första gången- super bra gjort:D Härligt med din lista på saker du är nöjd med, det låter bra!:)

Fanny sa...

Vad roligt att ni kommit igång med tävlandet och extra kul att det var många positiva saker! :)