fredag 23 december 2011

Bilder + 30 underlag!

Idag var vi ute på en skön tur till djurgården och kameran fick följa med. Här är några av bilderna.




















Här är resultatet från UTMANINGEN 30 UNDERLAG:





































Det jag är nöjd med och som varit bra:
Kul att kombinera fotografering med lydnadsträning. Jättebra att inspireras till 30 OLIKA underlag. Det gör att voffarna vänjer sig att träna på olika ställen och på olika underlag - super!
Kul med ett kollage att kika på, nu när det är klart.
Bra att delge utmaningen här på bloggen, så jag blir lite lagom pressad och pepp.
Jag fick till 30 underlag med bilder - det är jag nöjd med.
Träningen med hundarna har varit skoj.

Det jag lärt mig och kan förbättra:
Hm. svårt att både fota själv + träna lydnad på samma gång. Därav mest bilder på sitt och ligg. Så medföljande fotograf rekommenderas eller ett lite annorlunda upplägg.
Tog rätt mycket tid att fixa med bilderna mot den tid det tog att träna med voffarna.
Jag tog inte 60 foton som jag tänkte mig från början - det tog för mycket tid i förhållande till träningstiden. Så det blev 30 istället för 60 foton.

Det har varit kul! Nu ser jag fram emot vila, filosoferande runt året som gått och inplanering av nya roliga/trevliga aktiviteter inför 2012.

1 kommentar:

eva marie sa...

Tycker din idé till kolage är briljant! Själv slutade jag lägga upp bilder allt eftersom - dels för att jag var sjuk, men främst för att det blev just upprepningar. Detta var mycket snyggt!!

Grattis :)