söndag 1 april 2012

Kursavslut x 2 + mersmak

Idag hade jag två kursavslutningar i det något kyliga och leriga vädret. En valpkurs och en rallylydnadskurs.

Alla i valpkursen har varit duktiga och det har varit ett supertrevligt gäng. Tänkte ta en gruppbild på alla, men i kylan så glömdes det bort och jag kom på det först på hemvägen.

Såhär sista gången fortsatte vi bland annat öva följsamhet och att gå fint i koppel. Deltagarna fick gå slalom mellan 4:a koner, och även ha störningar vid sidan av i form av två voffar. Tack för den här gången och lycka till med era fina valpar!

På rallykursen avslutade vi med att jag hade satt upp en bana med bland annat mycket svängar och en del spring. Bra jobbat i leran! Jag ska se till att skaffa mig ett block som jag bara ska ha till att rita in rallybanorna som jag gör och använder mig av. Ska också börja kopiera in banorna efterhand som jag gör dem, hit till bloggen.

Stort lycka till med träningen, och eventuella kommande tävlingar! Att hålla i denna rallylydnadskurs har definitivt gett mersmak. Kommade rallylydnadskurser startar upp på: Lördag den 14:e april, samt på Söndag den 15:e april.

Inga kommentarer: