onsdag 9 maj 2012

Bildbevis MSBK, agility och mer träning

Nu har vi hittat dit! Till märsta/sigtuna brukshundsklubb.
Kuliga agilityhinder, - ska vi testa matte?

Turen började bra, mitten var väl sådär men det slutade riktigt trevligt!

Tågresan och bussen gick smidigt men sedan när vi klivit av blev jag osäker på vägen. Ringde hem för att be kära mannen kika på karta. Verkade som jag skulle gå in på Uppfinnarvägen men det skulle jag inte gjort... Dessutom började det då blåsa som bara den och regna... Jag struntade sedan i kartor och gick på känsla.
Det gick mycket bättre!
Laddar med vattenpaus.
Hittade direkt och kom fram till klubben där det var utställt massor med skojsiga agilityhinder. Så vi tränade däcket som är nytt för Tim vilket gick jättebra. Vi tränade lite på tunnel men för att inte skapa allt för stort tunnelsug så tränade vi resten bara på hopphinder och A-hindret som tyvärr var rätt halt. Vi tog om A-hindret och gjorde om gjorde rätt vilket gick över förväntan. Tim stod kvar i två på och två av tills jag släppte iväg honom :-) Belönade mycket med "kottebollen" och det var kanon. Fångade tillfället och testade apportering med bollen över ett hinder. Och jo, Tim tog med sig bollen tillbaka över hindret och hann nääästan in i fotposition innan han släppte taget.

Några rallyskyltar kom aldrig upp som tänkt då det blåste och regnade väl mycket. Jag la in en del stadgeträning och det börjar gå bättre men då börjar vi istället tappa snabbheten i själva växlandet av positon. Märkte också att det är svårare för Tim att riktigt förstå sitt och ligg om vi utgår från andra positioner än stå. Finns alltså mycket att träna vidare på .Vi fick en trevlig tur vilket var mitt viktigaste mål med dagens utflykt, och jag har försäkrat mig om att jag nu hittar dit och att det går att ta sig dit utan bil.

Titta vad fint jag ligger kvar matte!

På väg hem.

Lite trött nu.



Inga kommentarer: