torsdag 3 maj 2012

Lätt i gumpen och det hjälper att prata

Japp det hjälper verkligen att prata sig igenom sina "fantasier och drömmar". Nu känns det bättre att bo bland det gråa i staden igen. Ska toppa det hela med att köpa hem lite blommor till hemmet under dagen. Det finns grönska bara man kikar åt rätt håll, och så gäller det att välja sina tider och platser till de längsta promenadturerna.

Jag är så himla nöjd med Puzzel och Tim <3, kan verkligen inte vara bättre! De är så roliga, trevliga, mysiga och helt underbara att umgås med.

Nu ska jag lägga några dagar/vecka med bara stadga stadga och åter stadga. Tim är lätt i gumpen kan man väl säga och är alltid redo att jobba (vilket är underbart). Så nu behöver jag förstärka mycket värde i att det OCKSÅ lönar sig att vara kvar i den position jag gett i uppgift: avslappnat men ändå alert, utan att reagera på minsta lilla signal som kan tänkas vara att jag vill han ska göra något nytt.

Började igår och det känns bra! Idag tränade vi med frukostmaten i vardagsrummet. Att sitta kvar och bygga värde för det. Jag flyttade mig i olika positioner men var också helt stilla utan att ha massa saker för mig. Sedan tog vi en ensam promenad på stan och passade på att träna på några platser med lagom mycket störning, så Tim kunde sitta kvar och så förstärkte jag kvarsittandet flera gånger.

Med Puzzel är jag lite osäker på vad jag/vi vill träna just nu. Undrar hur kul han tycker det är med rally och lydnad egentligen? Det är mest godiset/belöning han vill komma åt och tar genast chansen till första bästa genväg, till att få det serverat och egentligen kanske inte så road av rallyn och lydnaden i sig?! Det får mogna fram ett tag så får vi se. Under tiden tar vi våra gemensamma sköna promenader och joggingturer samt lite godissök i träd mm. Och lite allehanda träning när andan faller på.

Ha en fin dag!
Nu blir det promenad i solen och ikväll tango.

Inga kommentarer: