tisdag 8 maj 2012

Oj! Dags att förändra en känsla...

Blev plötsligt väldigt påmind om varför jag börjat känna sådant motstånd mot att åka till MSBK. Det har inget som helst med klubben att göra (har aldrig varit där) utan med platsen och ordet Määärsta att göra.

Platsen förknippas kroppsligen och mentalt med riktigt obehagliga historiska händelser. Tur jag kom på det nu och kan ta tjuren vid hornen och åka dit i alla fall. Började verkligen undra då jag varje gång jag tänkt åka plötsligt blivit helt energilös och kommit på "undanflykter".

Funderar på hur jag kan "klickerträna" mig själv och ombetinga platsen till att den nu kan vara positiv.

Ska ladda och planera så det blir en positiv utflykt med go fika och med en eller två härliga hundar med så hoppas jag och går in för att det ska gå vägen. Speciellt peppad behöver jag vara i närheten av den specifika platsen som jag tror jag kommer vara rätt så nära vid två tillfällen under resan. Tänker på Klüft när hon klappar sig på kinderna innan hon drar iväg inför ett vinnande hopp. 

Wish me luck :-)

Inga kommentarer: