söndag 1 juli 2012

Glad hund!

För mig har jag den bästa av de bästaste hundarna med mig hem!

Laddar med nedvarvning och vila.













Nummer 18.













Tränar fotgående.

Bus.

Mer bus.

Haha, du kan inte ta mig matte...

Köpte Tim en ny kul pipboll.

Varmt väder.

Du och jag...

Yihoo...

Bolldansen ;-)

Idag var jag med Tim och tävlade rallylydnad ute vid Gnesta. Stort tack för skjuts Ida! Tack också till Magnus som både assisterade med fika, passning av Tim och fotograferande!

Nja, som synes på bilderna ovan så gillar Tim att hoppa... Det gjorde han också några gånger under banan vilket vi fick lite neddrag för. 51poäng skrapade vi ändå ihop så det får vi vara nöjda med till att börja med. Det var ovanligt få som fick poäng så det räckte till godkänt, - en noggrann domare. Bara att träna vidare... Så småningom kommer vi fixa det!

Det jag är mest nöjd med vad gäller själva tävlingen är att "läggande under gång" kändes riktigt bra och Tims uppmärksamhet på mig. Sedan är jag glad och nöjd över domarens skrivna utlåtande: En glad hund, ser trevligt ut och det kommer gå fint för er... 

Det jag har att lära är att tajma tiderna bättre. Nu blev Tim till slut lite för "energisk övertrött" av allt väntande i "stökig miljö" och bet en del i kopplet. Det brukar han annars bara göra på slutet av våra långpromenader då han börjar bli trött.

Vi behöver också träna mera på stå intill sidan, och att springa tjusigt utan att det blir massa hoppistuds.

Jag är glad över att ha en så glad och positiv Tim, och så kom jag hem till en glad och positiv Puzzel. Det känns riktigt gott!

Nästa tävling är planerad, och blir nere i Skåne under min semester.
Just nu är det vila och mys i soffan som gäller.


Inga kommentarer: