söndag 29 juli 2012

Godkänt resultat vid Torsås BK med Tim, 1+1=3?

Idag var jag och tävlade med Tim vid Torsås BK. Den här gången blev det godkänt resultat! :-)

Att byta till ett annat koppel visade sig funka alldeles ypperligt, Tim gjorde inget som helst försök till att bita i det, och jag trasslade inte till det. Annars tycker jag faktiskt detta var den tävling vi totalt gått sämst i då Tim hade en lite mer utåtriktad attityd mot doftfläckar och omgivningen. Så om vi får till dagens tävling (1+) vad gäller koppelhantering och lägger till förra gångens underbara attityd (1) så kommer det bli kanon (=3?). Men såklart jag känner mig mycket nöjd över ett godkänt resultat!

Två godkända resultat till, innan vi flyttas upp till fortsättningsklassen. Tack till Torsås BK för de goa hundbenen till hundarna, och för en fint uppsatt bana enligt alla regler och snabb resultatredovisning. Benen sysselsatte hundarna under bilfärden hem till torpet.

Och jo, jag hade redan anmält Puzzel och ställde faktiskt upp med honom också (det var ju liksom en bit att åka). Ja, vad kan man säga?! Han är helt enkelt mer intresserad av brudar. Givetvis går det att arbeta med och få till, men då jag känner det kommer kräva mer energi och tid än jag är beredd att lägga ned på träning i allehanda olika miljöer och han inte tycker det är speciellt roligt kommer jag inte starta någon mer rallytävling mer med Puzzel. Vi fortsätter träna hemma där vi bägge tycker det är roligt och så prioriterar vi våra skogspromenader, mys i soffan och härliga joggingrundor. Jag är nöjd att jag följde min plan då jag hade med mig leksak i fickan och helt enkelt diskade honom väääldigt tidigt i banan. Då Puzzel utfört ett ok. moment, drog jag fram leksaken och lekte inne på tävlingsplanen. Sedan tackade vi för oss och gick av banan. Bästis Puzzel ;-)

Ja, jogging ja - hur går det med det då?! Jag verkligen längtar ut i spåret igen... men åter igen förkyld :-( Dags för ett besök till homeopaten när vi är åter i stan. Ska försöka återfinna namn och tfn. nummer på den person som fixade till det hela förra gången, då jag hade väl tätt återkommande förkylningar för ett antal år sedan. Känner ni till någon riktigt duktig och seriös homeopat i stockholm så hojta gärna till.

Trevlig kväll!! Och tack till min älskade man Mats som skjutsar mig runt till brukshundsklubbar här i Skåneland.

3 kommentarer:

Lena sa...

Grattis till dig och Tim! Så klokt av dig att ta beslutet att inte tävla mer med Puzzel! Man ska syssla med det som både hunden och man själv gillar då blir det bäst!

Maria sa...

Tack Lena! Nej det blir inte kul för någon om inte båda tycker det är skoj ;o)

Fanny sa...

Stort grattis!! Vad roligt att det gick så bra! :-)