måndag 23 juli 2012

Surt sa räven, men bra jobbat av Tim...

I lördags var jag med Tim och tävlade i Simrishamn (rallylydnad nybörjarklass). Tim var jätteduktig och vi fick ihop 90p av 100 dvs. godkänt resultat (gränsen går vid 70p). Resultatlistan kom upp och vi låg på en 6:e placering vilket jag blev jätteglad över!! Jag hann sms:a min syster yster och meddelade resultatet.

Tim.
Sedan kom domaren fram till mig och meddelade att sekretariatet hade skrivit fel :( Det såg jättebra ut, men att vi blev underkända då Tim bet på kopplet till och från mellan den näst sista skylten och fram till sista skylten så därför kunde hon inte godkänna oss :( Det kändes faktiskt riktigt surt då vändningen blev så total...

Puzzel.
Nu så här någon dag senare har jag smält det hela och vi tränar vidare inför nästa tävling. Till nästa gång ska jag ha ett kortare koppel och börja ha ett koppel bara på tävling som vi även tränar med, och så vårt vanliga på promenaderna (då det behövs) som Tim får hänga i lite ibland när han är go och glad :-)

Ha en underbar dag!


1 kommentar:

Lena sa...

Det var synd! Var nog en sträng domare, vi tävlade också i helgen och Brynolf bet i kopplet vid något tillfälle, men vi fick inget avdrag för det. Det går säker bättre bästa gång!
Vore skoj om vi sågs på tävling någon gång!