tisdag 9 oktober 2012

MH, BPH...

Jag har tidigare pratat om att jag vill göra en MH-beskrivning med Tim. Nu verkar det inte så lätt att få till det, då jag jobbar alla helger och dessutom är utan bil (alla MH-tider jag kikat på har just legat på helgmorgnar). Så vad gör man då?

Jo, jag har bokat in Tim för en BPH-beskrivning! Det kommer bli vid Hundudden i slutet av denna månad. Spännande och lite pirrigt. Det gick att välja BPH, med eller utan skott. Jag valde med skott. Jag har ju mina gissningar om kommande reaktioner på testet, vi får se om det kommer stämma.

Här kan ni läsa om BPH - Beteende och personlighetsbeskrivning hund.
Här kan ni läsa om MH - Mentalbeskrivning hund.

Jag rekommenderar verkligen alla som har möjlighet att göra ett MH, eller BPH med sin hund!

Jag gjorde MH med bästis Puzzel i april 2010.
Det var definitivt roligare och mer spännande än vad jag trodde det skulle vara.

Här nedan är filmen från Puzzels MH:


Ps. Om någon känner sig nyfiken och vill följa med och hjälpa mig filma Tim´s BPH, hör av er till mig. ds.

4 kommentarer:

Fanny sa...

Spännande! Jag följer gärna med och filmar, om dagen funkar. Vore intressant att se ett BPH!

Maria sa...

Vad kul!!

Sadie sa...

Jag är inge vidare på kamerahantering men följer gärna med om dagen funkar och om ingen som är bättre på att filma ska med gör jag't :-)

Maria sa...

Har redan fått erbjudande från Fanny, Sadie. Men det vore trevlig att ta en prommis eller nå´t ngn. dag!