onsdag 31 oktober 2012

På rätt väg, idag har vi flyttat ut

Ut till mitten av rummet och bort från väggar och kanter emellanåt.

Japp, det gäller momentet "framför" med Tim. Idag använde jag ord som markör istället för klicker. Jag försöker vara noga med att tänka på det, då jag får använda min röst i rallylydnad men inte klicker.

Nu snurrar Tim inte bara vidare med baken som i bakdelskontroll på kloss utan stannar upp när han kommit rakt mot mig med nosen.

Nästa steg blir att inte alls stoppa upp Tim med klicker eller ord och godis direkt utan se om han är trygg i förståelsen av momentet. Några gånger till på samma nivå först bara.

Nästa helg är jag ledig vilket känns lite konstigt då jag är så van vid att jobba helg numer. Men det blir ett jättebra tillfälle att gå igenom upplägg och moment inför kurserna som börjar helgen därpå.

Imorgon en nästan helt ledig dag, trevlig kväll!

Inga kommentarer: