tisdag 19 februari 2013

Eget slalom av återvinning - mycket nöjd!

Några av er såg ju mitt första försök till ett eget slalom att ha inomhus. Bestående av barnpilar med sugproppar att suga fast på golvet. Funkade ett litet tag men njae... Kanske om jag hade en chihuahua eller någon hund i den storleken. Då tror jag det funkat bättre.

4-pinnars med 60cm. mellanrum med ngt. lägre pinnar än tävlingsvarianten.
MEN nu har jag fått till det så jag är NÖJD.

Hittade en precis lagom lång och smal bräda för att räcka till ett 4-pinnars slalom. Det kommer helt klart räcka för oss att träna på tills vi kan kan träna mer utomhus när våren kommer. (Som de flesta vet vid det här laget har vi ingen bil i stan så det är ett litet pyssel att ta sig ut där det finns agilityhinder). Jag hittade ett långt plaströr som man brukar skydda elkablar i och hade turen att ha rätt borr hemma. Bara att borra hål i brädan, såga itu plaströret i fyra delar och vips - ett slalom.

Körde ett kort pass med Puzzel och ett kort pass med Tim. Fungerade super! Dessutom visar det sig att vår föreningslokal är ledig veckan ut så det kan få stå framme där i ett par dagar :-) Är fortfarande envist småförkyld och känner mig lite risig så ingen film den här gången... men det kommer så fort jag är någorlunda filmbar :-P

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: