fredag 12 april 2013

Glad igen! Trevlig helg!!

Idag har varit en riktigt effektiv och en bättre dag än förväntat. Började som vanligt med en tidig morgonpromenad med bästaste Puzzel och Tim.

Sedan åkte jag själv till mamma, för att också ta mig till pappas lägenhet som jag städade ur och mamma och jag lämnade tillbaka nycklarna. Lite tufft att stänga dörren till det rum jag nyligen satt tillsammans med min levandes pappa. Jag trodde det skulle bli ändå jobbigare, men istället kände jag även mycket lättnad och ro.

Väl färdigstädad på vägen hem kom regnet och det känns som något släppte runt pappas död och allt kändes på något sätt friskare, luftigare, friare...

Snabbt hem, ut med hundar, jobba tillsammans med Mats. Sedan blev det långpromenad med bästaste hundarna i regn. Jätteskönt!! Jag gillar regn...

Sedan trappstädning x 3 och så ut med dogsen en liten minirunda. Nu har jag påbörjat middagen och potatisgratängen står i ugnen.

Nu blir det fredagskväll med mys i soffan.

Trevlig helg!!

Inga kommentarer: