måndag 22 april 2013

Kvalitetstid, och en Ekorre

Det är något speciellt med att göra egna saker med en hund åt gången.

Puzzel blir så glad när selen åker fram och vi ger oss av på en egen tur. Jag dras med och njuter av stunden.

Ser ni?
Det blev långpromenad och löpning.
En smart ekorre.

Före hemgång blev det gemensam lunch :-) Vi inväntar vår beställning.
Svansen gick på Puzzel mest hela tiden, och på hemvägen blev det mys i knät.

Innan hemgång delade vi på en hamburgare.

Nu blir det en stunds vila och sedan kvalitetstid med Tim.

För Tim blir det en lite kortare promenad, och så träning någonstans där det är hyfsat lugnt på stadens gator.

På onsdag kommer jag och Tim börja på en fortsättningskurs i rallylydnad. Alltid spännande med "nya" instruktörer.
Nöjd! Har provat dojorna några gånger och de är mina nya favoriter.

Ikväll ska jag nog stoppa Puzzel i badet och så smörja in trampdynorna ordentligt. Det är sådana tider nu när de ser lite torrare ut än vanligt.

Det blir lättare så med regn, pölar, massa grus och torrt om vartannat på gatorna och stigarna.

Men innan bad en gemensam kvällsprommis med bägge voffarna tillsammans. Det är mysigt det med.

Nu har våren kommit så långt att jag tror det börjar bli dags att sätta fart på våran gårdsfontän. Fast det blir inte idag, kanske imorgon.

Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer: