måndag 20 maj 2013

Några fler bilder...

Lyxiga Puzzel får som han vill :-) Vilar på tomten med både madrass, kudde och täcke :o)

6 pinnars där jag står kvar (och även Puzzel) och kör med kastad belöning.

Och när jag följer med hela vägen...



Tycker det ser ut som om Tim gillar agility. Det är bara ibland när han inte riktigt förstår vad jag menar som han blir lite frustrerad och börjar skälla. Men då tar vi paus och jag får tänka till hur jag kan bli tydligare och så kör vi vidare.

Alla "klockans" ingångar sitter inte än men det går framåt. Inget konstigt med det då vi inte tränat kontinuerligt utan bara lite grand ibland. MEN det blir oftare och oftare rätt från början till slut! Superkul! Tim är jätteduktig...

Puzzel taggade igång redigt på haren idag som sprang i full fart på vägen framför honom både igår och idag. Igår var Puzzel duktig och drog inte alls värst i kopplet men alltså två dagar i rad blev lite mycket och idag hade han väldigt gärna velat få dra iväg efter den supersnabba haren.

Istället får Puzzel jaga frisbee vid torpet och söka efter korv i det höga gräset. Ta i trä ingen fästning som satt sig fast ännu. Men över 10 fångade och eliminerade.

Rally har vi inte tränat så mycket som jag kanske tänkt. Här har jag ju både slalompinnar och tunnel så det har liksom gått före då det var länge sedan jag kom åt några agilityhinder.

Vi gör det som känns kul för dagen och det är toppen att kunna få göra det. Liite moment i rally som vi ändå tränat är backa, framför, runt... De sitter mycket bättre än tidigare bara på kommando så det kommer bli jättebra det med.

Ha en fin dag!
Nu ligger dogsen och sover så nu ska jag passa på att höstplanera :-)

Inga kommentarer: