lördag 4 maj 2013

Relax

Nu står akvariet på plats och jag känner mig nöjd. Tänkte måla nygjorda akvarieställningen vit men hittade ingen vit färg. Hittade däremot en blå färgburk med en nyans jag tycker om, och jag tycker det blev bra.

Nöjd! Rengjort, kokat sanden, nya växter och krukor, ny bänk och ny pump :-)

Nu är det bara fiskarna som ska inhandlas och släppas i. Ett roligt och inte så tidskrävande göra som kommer bli av i början av veckan. Den här gången blir det Guppys till att börja med. Lite nyfiken på småräkor är jag men får se om det blir dem också.

Hemmet är fiffat och trivsamt igen. Min fot med tillhörande "komponenter" är behandlade och okejad att få springa med. Känner av den men det ska inte vara så farligt ändå... Härligt!

Kommit ikapp kort och gott med både det ena och det andra. Riktigt skönt. Nu upp-prioriteras den egna träningen både för mig själv och med dogsen. Kul! 

En stunds relax och njutning tillsammans med familia i soffan med utsikt mot akvariet innan kvällsprommis och en stunds lugn träning i hemmet. Sedan kan jag i lugn och ro planera klart morgondagens rallytillfälle.

Förresten, måste skriva att jag har en liten pytte chihuahua valp på privatträning nu. Hon är jättesöt och väger mindre än ett mjölkpaket. Ska se om jag kommer ihåg kameran vid nästa tillfälle

Fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: