måndag 6 maj 2013

Stockholm är vackert

Det var mycket skönare att löpträna idag än jag vågat hoppas på. Var rädd för att flåset och foten skulle vara sämre än vad det var :-) Skönt att vara igång! Foten känns okej och flåset tja, faktiskt rätt okej.

Stockholm är vackert. Njutbara omgivningar på min och Puzzels runda.
























Direkt efter löpningen hade jag valpkursavslutning ute i det fina vädret. Vi avslutade med lite mer prat och övning vad gäller hanteringsträning/kloklippning och inkallning samt utvecklade sitt. ligg och stå. De fick också med sig en handtargetövning som är användbar i många situationer. Lycka till med era härliga valpar!

Efter valpkursen slank jag in i djuraffären för att köpa gottisben till Puzzel och Tim. Framförallt var jag där för att inhandla mina fiskar till det nystartade akvariet. Det blev 10 stycken Guppy. 6 honor och 4 hanar. De ser ut att trivas bra och simmar på som bara tusan. Att ta kort på dem var därför inte det lättaste men här kommer i alla fall några bilder på invånarna.

Hona.

Den med längre gul/svart stjärt är en hane och den längst till höger i bild en hona.

Jag gillar verkligen den klarorange och den blåa. De är bägge hanar. Alla är fina...

Blir spännande att se när det första ynglet kommer födas.

Trevlig kväll!


Inga kommentarer: