måndag 22 juli 2013

Beställt en hundgrind

Blev lite orolig häromdagen då min mans sänggranne berättade att han inte fick ha sin hund hemma första tiden (3 mån) efter sin högdosbehandling.

Idag fick jag lugnande besked. Pratade med en kunnig sjuksköterska på Huddinge sjukhus som berättade att det ska gå bra och att vi inte behöver planera för att ha hundarna på annan ort. Lättnad!! Uppfattar att skillnaden i försiktighetsåtgärder var beroende på vilken typ av cancer man behandlas för och om man får tillbaka sina egna stamceller eller om man måste transplantera stamceller från någon annan.

Hon sa inte heller något om någon specifik försiktighetsåtgärd alls runt hundar/husdjur när jag frågade, men för säkerhets skull har jag i alla fall beställt hem en hundgrind som vi kan ha för just sovrummet. Hundarna kommer inte få vara i sovrummet under dagarna utan bara sova i sina bäddar bredvid min sida av sängen som vanligt under nätterna. Hellre hängslen och livrem i detta fall. Så husse kommer få vara liiite isolerad från hundarna när det är som känsligast.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: