lördag 20 juli 2013

Chansar och hoppas

På att Björn Sverre kommer hjälpa mig med att fixa till min för tillfället värkande och svullna hälsena.

För någon dag sedan blev den nämligen värre och jag såg en lite oroande "bula" och svullnad vid hälsenan.

Nästan alla kliniker är stängda och öppnar först igen i augusti. Mina tidigare kollegor (som jag fått jättemycket hjälp av!!) har inte fått bukt med min fot och nu har jag ledsnat. Så nu är jag "otrogen" och söker hjälp hos naprapat Björn. Finns på Sveavägen med sina kollegor och han jobbar bland annat med några framgångsrika idrottare i Svenska Friidrottslandslaget vilket ju låter bra. På tisdag ska jag dit, återkommer med uppdatering.

Åkt, eller snarare trampat trampbåt har jag gjort i veckan med min syster yster Anna som är i Stockholm på besök.

Konstaterar att man inte kommer så långt på en timme. Men trevligt var det!

Det var länge sedan sist och det blåste visst starkt, för en som hyrt före oss hade fastnat; "11 min gångväg" från hyresplatsen och lämnat sin trampbåt kvar då de inte kunde vända tillbaks. Vi kom tryggt och lugnt i hamn igen :-)

Jag gillar det nya sommarklipp skäret (5F) jag köpte till Tim. Känns sympatiskt med bad var 3:e vecka och klippning sådär var 5:e vecka (nosen blir oftare), istället för bad och klipp varje/varannan vecka. Framförallt så blir det svalare och skönare för Tim, nu när det är så varmt väder ute.

Idag kommer Mats <3 hem från sjukhuset, och nu är det återhämtning som gäller för hans del i en sådär fyra veckor innan högdosaren.

Imorgon är det andra tillfället på den uppstartade valpkursen (tror T-tröjorna kommer till användning imorgon :-)) och mer rally. 

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: